понеделник, 11 май 2009 г.

Марките -10 истини!!!

В днешния свят на милиони марки печелят онези, чиито клиенти разказват най-добрите истории. Колко често обаче им предлагаме истински истории за разказване? Колко от нещата, които комуникираме към клиентите ни правят техния разговор по-интересен?


Истина #1: Потърсете легендата, с която ще завладеете всички

Страхотните истории изникват от причината, заради която съществува марката. Apple искаха да освободят творческите духове, като сразят дракона Microsoft. Coco Chanel бе създадена, за да преизобрети модата и за да освободи жените от традициите им. Pepsi иска да бъде катализатор за промяна на поколенията…



Истина #2: Страхотните истории идват при вас, ако слушате

Веднъж, след като сте дефинирали вашето предложение за история, използвайте всяка възможност да слушате съпътстващи разкази от персонала, доставчиците и клиентите ви. Колелото на историите за вашата марка ще се завърти просто като насочвате вниманието на хората към вашето уникално предложение за история.



Истина #3: Разработете онези истории, които хората могат да разказват

Марките, които ще спечелят утре са онези, чиито клиенти разказват най-хубавите истории. Ако откриете истории, които съвпадат с вашето предложение за история, изберете онези от тях, които са достатъчно прости, за да бъдат запомнени и които са забавни за разказване. Изпробвайте кои истории работят най-добре за вашата кауза и когато направите своя избор, рекламирайте ги по всякакъв начин, за да им вдъхнете самостоятелен живот.



Истина #4: Обвържете дейностите си по брандиране с вашето предложение за история

Всяка реклама, парти за клиенти или промоция са „мини-истории” в общата рамка на вашата марка. Те трябва винаги да са свързани с вашето предложение за история.



Истина #5: Свържете усилията си по създаване на истории с редовия персонал

Да имате страхотна история за вашата марка е хубаво, но за да ви носи пари, тя трябва да натиска бутона „Купувай” в съзнанието на потребителите. За целта, трябва да направите така, че вашата история да докосва добрите стари поведенчески механизми като например емоциите, егоцентризма и др.



Истина #6: Познавайте добре класиците си

Редица писатели от Аристотел до Воглер са успели да развият разказването на истории в система от правила и препоръки.

Изучавайте и прилагайте техниките на класическите писатели, но в същото време не им позволявайте да ви пречат да разказвате истинската си история.



Истина #7: Историите не са само думи

Отразявайте вашата уникална история във всичко, което правите. Поведението на вашата марка е най-гласовитият разказвач на вашата история. Оглеждайте всички детайли и ги оформяйте съгласно историята, която искате да разказвате. Ако някъде има несъответствия - поправяйте ги, иначе в някой хубав момент те ще избухнат право в лицето ви.



Истина #8: Не е нужно да разказвате цялата история

Ако искате да предизвикате реакция от типа „от уста на уста” в потребителите, оставете част от историята си в тайна. Хората обичат да гадаят какъв е краят на историята ви.



Истина #9: Освободете се от контрола върху илюзиите

В миналото съществуваше комфортната илюзия, че ако „изстреляте” достатъчно аргументи за продукта ви срещу потребителите, всичко ще бъде наред. В света на историите, тази илюзия е отмряла. Добрите истории се разпростират сами. Лошите истории умират.

Но историите също така се променят с разпространението им от уста на уста. Въздържайте се от изкушението да се намесвате дори и да откриете някъде в интернет версии на вашата история, които се разминават с първоначалния ви замисъл. В крайна сметка, след като потребителите сами говорят за вас, значи им пука за вас.



Истина #10: Не можете да фалшифицирате автентичността си

Направете така, че вашите истории да отразяват истинското поведение на вашата марка. Във века на медии, създавани от потребителите всяка проява на неискреност може да се обърне срещу вас. Всяко обещание, което правите ще се разследва някъде от някого.

Няма коментари:

Публикуване на коментар