вторник, 27 октомври 2009 г.

Кампания срещу войната на пътя в Нова Зеландия




Кървящ билборд привлече вниманието на жителите на Нова Зеландия. Идейният проект бе създаден и реализиран от COLENSO BBDO Auckland, New Zealand.

Кампанията има за цел да напомня на мотористите и шофьорите да внимават с високите скорости, особено през дъждовния сезон. Статистиката сочи, че по това време на годината, особено по време на Великденските празници, когато градчето е препълнено с туристи, инцидентите по пътищата драстично се увеличават. От градския съвет на Папакура се кълнат, че след поставянето на кървящите билборди нито един човек не е загинал.

Проектът представлява тревожна визия на малко дете, което кърви от очите, носа, ушите и устата когато завали. Ефектът на преобразяване на едно невинно свежо детско лице в жертва на катастрофа определено с стресиращ и неименуамо привлича вниманието на голяма част от населението на Папакура.
Слоуганът под силната визия гласи: “Дъждът променя всичко. Моля съобразявайте се с обстановката.”

Кървящ билборд шокира новозеландци

Кървящ билборд привлече вниманието на жителите на Нова Зеландия. Идейният проект бе създаден и реализиран от COLENSO BBDO Auckland, New Zealand.

Кампанията има за цел да напомня на мотористите и шофьорите да внимават с високите скорости, особено през дъждовния сезон. Статистиката сочи, че по това време на годината, особено по време на Великденските празници, когато градчето е препълнено с туристи, инцидентите по пътищата драстично се увеличават. От градския съвет на Папакура се кълнат, че след поставянето на кървящите билборди нито един човек не е загинал.

Проектът представлява тревожна визия на малко дете, което кърви от очите, носа, ушите и устата когато завали. Ефектът на преобразяване на едно невинно свежо детско лице в жертва на катастрофа определено с стресиращ и неименуамо привлича вниманието на голяма част от населението на Папакура.
Създателите на проекта са чакали 3 седмици докато завали, но когато това се е случило ефектът е бил умопомрачителен. Миналата седмица тази кампания спечели бронзов лъв на световноизвестния рекламен фестивал Cannes Lions във Франция.

Слоуганът под силната визия гласи: “Дъждът променя всичко. Моля съобразявайте се с обстановката.”

Технически инсталацията е много проста. На предварително определените места върху билбордовете са заложени червени оцветители, които при наличието на дъжд започват да се разтичат на неравномерни струйки по лицето на детето. След изпичането на слънцето, малчуганът връща нормалната си красива и спокойна визия.



Готвят Странджа за първи биосферен парк в страната

Странджа планина да стане първият в страната модерен биосферен парк в съответствие с ангажиментите на България към ЮНЕСКО. Дейностите по подготовка на документацията и номинирането на уникалната територия ще реализира екипът на Българската фондация Биоразнобразие/ БФБ/.

Това са част от задачите по проекта "Опазване на биоразнообразието и устойчиво местно развитие в Странджа планина", чийто старт беше обявен днес. Проектът ще продъжи до април 2011 година. Целта е постигане на хармонично съжителство между хората и природата в Странджа чрез демонстриране на ползите за местните хора от защитените територии и активното им въвличане в опазване на биоразнообразието.

"Идеята е да се подмомогнат местните общности да развиват малък семеен, устойчив бизнес, който да привлича туристи към тази територия. Екипът на проекта ще съдейства за повишаване разбирането на местните жители как да използват позитивите на територията и чрез развитието на "селски туримъм" да живеят по най-добрия начин в хармония с природата" –коментира Румяна Иванова, изпълнителен директор на БФБ.

Другата косвена задача е да бъде опазена територията на Странджа планина от строителството на хотели за масовия туризъм, защото според екозащитниците, тя има много други възможности освен тази. Ще бъдат приложени и моделни проекти за опазване на видове и хабитати с въвличането на местни заинтересовани страни.

"Хармоничното съжителство между хората и природата в световен мащаб най-лесно и приятно се случва с концепцията за биосферните резервати. Затова искаме да осъществим процеса на подготовка на тази територия за създаването на първия биосферен парк", каза още Иванова.

Проектът ще се изпълнява от БФБ в партньорство с Дирекцията на ПП "Странджа", Българския национален комитет по програмата "Човек и биосфера" на ЮНЕСКО и Департамента за управление на природата към Норвежкото министерство на околната среда. Цялостното управление ще бъде осъществявано от БФБ чрез централния офис в София и новосъздадения офис в Бургас.

Средствата за реализация са осигурени от Финансовия механизъм на Европейското икономическо пространство (Исландия, Лихтенщайн, Норвегия) и са в размер на 519 780 евро.

716 хотела в страната са обявени за продажба

Общо 716 хотела в страната са обявени за продажба .Близо 40 туристически обекта, основно по Черноморието, се предлагат и в сайта businessforsale.bg.Комплекс "Астория" е обявен на публичен търг. Въпреки голямото предлагане няма обект в морските курорти, продаден на загуба, твърди Благой Рагин, председател на асоциацията на хотелиерите, цитиран от изданието.

Един от знаковите обекти на курорта Златни пясъци - хотел "Астория", е обявен за продажба на търг. Това се разбира от регистъра на Камарата на частните съдебни изпълнители.

Комплексът е собственост на "Капси турс" и се продава с начална цена 3,019 млн. лв. Той включва хотелското тяло на "Астория палас" с кафе-сладкарница, сладкарски цех, лоби-бар, дискотека и ресторант заедно с правото на строеж.
В момента се търсят нови собственици на 80 хотела във Варна и на 30 в Добричко.

Половината се предлагат на цена над милион евро. Най-висока е офертата от 38 млн. евро за хотелски комплекс на Златни пясъци, на първа линия, с площ 50 000 кв.м. Най-евтиният хотел, който може да се купи, струва 220 000 евро.

Продават се хотели и в центъра на Варна, като в Гръцката махала за 6-етажна сграда с площ 617 кв.м цената е 1,7 млн. евро. На Галата се предлагат 4 хотела на цени от 500 000 до 3 млн. евро до евро.

Най-скъпо в региона се продава хотелски комплекс в Каварна - за 11 млн. евро. Само в този малък крайморски град има оферти за 4 обекта. Още толкова са обявени и в Албена. В Кранево пък се предлагат 9 хотела, като най-високата цена е 1,4 млн. евро.

Сега се предлагат повече хотели за продан на Златни пясъци в сравнение с август, коментират местни брокери.
По техните думи продажбата на хотел е съвсем различна от всяка друга на недвижим имот. В случая наред с имота се продава и бизнесът. А голяма част собствениците на хотели търсят купувачи заради слаб мениджмънт и затъване в дългове.
Над 85% от обектите са построени със спекулативна цел, без пазарна ориентация, твърдят от Института за анализи и оценки в туризма. Оферират се предимно хотели, които не са на първа и втора линия, такива, които не може да се напълнят с туристи.

Причината за продажбите са зле направените бизнес планове, които превръщат обекта в тежест за неговия собственик, допълват от Съюза на инвеститорите в туризма.

Въпреки тежкото състояние на туристическия сектор и голямото предлагане все още няма хотел, продаден на загуба, заяви Благой Рагин председател на Българската асоциация на хотелиерите и ресторантьорите. Всички сделки са извършени на цени, които са значително по-високи от размера на вложените инвестиции, категоричен е шефът на хотелиерския бранш. Това означава, че спадът от 22% в офертните цени на предлаганите хотели на Златните все още не е най-ниското ниво за тази година.

Уиски Canadian club -media campaign

Рекламната кампания на уискито Canadian club спечели сребро на тазгодишните награди на рекламния фестивал Effie в категорията храни и напитки за своята кампания:"Damn right your dad drank it".
През 60-те и 70-те години на миналия век Canadian club е било най-продаваното уиски в Америка,но постепенно губи пазарен дял и бива изместено от други видове.В поредица от 16 години до 2008г. компанията Beam Global Spirits and Wine отчита загуба на пазарен дял с всяка изминала година.Но през 2009 година възлага на рекламната агенция Energy BBDO да изготви цялостна рекламна и маркетингова кампания, чрез която да успее да върне продажбите си и да повиши своят пазарен дял.
Кампанията е озаглавена: "Damn right your dad drank it", като акцентира връщането едно поколение назад ,в което се показва че нашите бащи са пиели Canadian club точно когато е имал най-голям пазарен дял.
Кампанията протича в няколко комуникационни канала.
Принт реклама изобразяваща мъже,които извършват дейности типични за 60-те ,70-те години на миналия век,но които се правят и от нас сегашното поколение...като се набляга на слогана на рекламната кампания.

Външна реклама-Outdoor:Поставени са реклами по спирките на автобуси ,близко до заведения и по други оживени места,за да могат да бъдат видени от повече потребители
Най- голямо впечатление прави обаче интерактивната реклама в интернет,която се осланя на специално създаден сайт ,в който самите потребители могат да пращат идеи и снмки на бащите си за рекламната кампания....
Точно тези интегрирани маркетингови комуникации са бъдещето на рекламата в България-когато участието на хората-бъдещи потребители на продукта ги прави по съпричастни към марката и продукта..


понеделник, 26 октомври 2009 г.

Къща на бъдещето вдигат във Варна


Нулеви сметки за ток, газ или парно. Това не са просто мечти, а резултат от умела инвестиция в строежа на пасивна къща. Първият в България дом, който се топли само от слънчевите лъчи, е построен недалеч от центъра на Варна.

Модерната архитектура не може да остане незабелязана. Новите технологии, по които е направена къщата, са невидими за окото, защото са интегрирани в стените, пода и покрива. Видими са обаче икономиите, които те носят на собствениците си.

"След 25 г. експлоатация разходите за подръжка на една пасивна къща са 2 пъти по-малки, спрямо тези на традиционните домове. Казано по друг начин, годишно за отопление, охлаждане и нагряване на вода, броиш само 1 лв. на кв. м. На практика сградата сама се изплаща", разказва инж. Радослав Радушев.

Той работи от години с водещи европейски фирми, разработващи енергоспестяващи технологии. Сега ръководи довършителните работи по строежа на първата у нас пасивна къща. Тя ще се ползва за демонстрация на новия стандарт.

"Модулната система за изграждане на пасивна къща осигурява постоянна вътрешна температура през цялата година, без значение от капризите на времето. В помещенията няма конденз, мухъл и плесен. Собствениците и гостите се радват на постоянен приток от свеж въздух, без да се губи топлина", уточнява предимствата на проекта инж. Радушев. Къщата мечта се строи за срокове, които наистина изглеждат фантастично кратки. Новодомците ще могат да подреждат интериора в стаите няколко седмици след първата копка. В ръцете на проектантския екип модулната система превръща всяка къща в произведение на изкуството. На пръв поглед незабележими обаче остават някой големи предимства на технологията - по-добра шумоизолация и пожарозащита, повишена сеизмична устойчивост, десетократно по-малка маса, 8-10% по-голяма ефективна площ.

90% от сградата се строи в цех

След това модулните елементи се транспортират и монтират на обекта. Фасадните термостени интегрират в себе си облицовка, носеща конструкция, топлоизолация от полиуретан и минерална вата, паропреграда, интериорна облицовка и елементи на отделните системи - отопление, вентилация, слънчеви колектори. Блок-модулите WC и баня се изграждат напълно в цехови условия и се монтират на обекта. Произвежданите във Варна фасадни термостени са патентовани. Те са с два пъти по-малка дебелина от западните аналози.

За облицоването на къщата не се ползват пясък, цимент и армировка. Монтажът е облекчен, а топлоизолацията е безшевна. Подовете между етажите се правят от метална конструкция, многослойно, така че да се осигури надеждна коравина, шумо- и топлоизолация.

Фундаментът на пасивната къща е значително олекотен, тъй като поема десетократно по-малък товар в сравнение с традиционното строителство. Носещата плоча интегрира в себе си конструктивни елементи за закрепване на стените и елементи от ВиК и отоплителната система. Излята е върху слой от твърд полиуретан.

Благодарение на изключителната топлоизолационна способност и еластичност на полиуретана, помещенията не приемат отрицателните влияния на околната среда. Така се ликвидират силите при земетресение, предавани на сградата, което на практика я прави сеизмично неуязвима. И загубите на топлина през фундамента са практически нулеви. А в най-уязвимата в това отношение част - покривът, фирмата полага панели за газоплътно изграждане без топлинни мостове.
В стените, пода и таваните на пасивната къща са вградени системи, които я топлят, охлаждат и вентилират.

Здравословен микроклимат се постига, след като богатият на кислород входящ въздух се пречиства от прах и микроорганизми и се подава в помещенията, подгрят до необходимата температура.

събота, 24 октомври 2009 г.

Olympus pen -реклама на фотоапарати

За своята 50 годишнина Olympus pen- създават реклама ,в която ретроспекцията и историята на апарата са пример за подражание на рекламна кампания при празнуването на кръгла годишнина.
Невероятно изпълнение със страхотен замисъл....Оставям ви сами да се насладите на микса между анимиция и реални кадри ....

Пловдивските цигани според BBC

„Източна наслада” епизод на BBC за България

„Източна наслада” (2007) е част от новата травъл поредица на британския комик и тв водещ Майкъл Палин за Би Би Си „Новата Европа” – разказ за развитието на източноевропейските страни почти две десетилетия след падането на Берлинската стена.

При представянето на филма на 12-тото издание на София Филм Фест, въпреки специалното внимание, което филмът обръща на страната ни, публиката не остана доволна заради символите, с които е представена страната ни.

В лентата, България е представена от суперзвездата на родния попфолк Азис и последователите на Петър Дънов от общността Бялото братство.

Впечатленията и преживяванията на Майкъл Пейлин от България са по време на снимките у нас през август 2006 г. Той избира за свой гид именно директора на въпросния София Филм Фест – Стефан Китанов, шефката на международния отдел Мира Сталева и младата режисьорка Мая Виткова.

В обекти на внимание за Пейлин и неговия екип се превръщат празненствата на „Бялото братство” в Рила, конните надбягвания в Столипиново, Перперикон, амфитеатърът в Стария Пловдив. Има и интервю с Азис. Гвоздей в програмата при българското гостуване на Майкъл Пейлин обаче е варенето на семейната ракия на Стефан Китанов и баща му Тодор, известна като Дядо-Тотовата, ритуал, който английският комик и телевизионен водещ също превръща в достояние за зрителите на Би Би Си.


Ентусиазирано ни информират от Kafene.bg , от своя страна информирани от още по-ентусиазирания Стефан Китанов

Пътешествието на Пейлин из Източна Европа е документирано още в DVD колекция и книга.

В мрежата за видео-споделяне www.youtube.com може да се намерят няколко откъса от „Източната наслада” на Би Би Си: на някои може и да не им се хареса това което ще видят, но е факт, че показаното от Пейлин е нашата реалност. Светът възприема България или като „загадъчна дестинация”, където до ден днешен живеят екзотични племена с причудливи ритуали, напомнящи на западния турист „тъмните векове на средновековието”, или по-зле – същото, ама без романтиката…

Michael Palin in Bulgaria.
80 hours around Plovdiv Gypsy districts - Stolipinovo, Shekera, Izgrev

петък, 16 октомври 2009 г.

Туризмът срещу Бургас-Александрополис

Има загрижени авантюрата "Бургас-Александруполис" да излезе максимално евтина на петролните олигарси, обяви председателят на Сдружение "ЧИСТО МОРЕ", арх. Камен Шипков.

Сдружение "Чисто море" е крайно обезпокоено от мъглявите изказвания на новото правителство за съдбата на петролопровода Бургас-Александруполис, заяви за председателят на Сдружение "ЧИСТО МОРЕ" - арх.Камен Шипков.

Вчера Стефан Гунчев, председател на Съвета на директорите на проектната компания за петролопровода от българска страна, обяви, че било напълно реалистично петролопроводът „Бургас-Александруполис” да бъде въведен в експлоатация през 2013 година и дори по-рано. Според него хората били подведени, че разтоварването на буй е много по-опасно от разтоварването на пристанище.

За момента България не разполга с причини, поради които да не продължи реализирането на "Бургас-Александруполис", каза и министърът на икономиката, енергетиката и туризма Трайчо Трайков, според когото на този етап проектът изглежда най-целесъобразен по ред причини.

Явно, че и за настоящия министър ясната воля на народа - 97% "против"петролопровода, изявена в трите референдума в Бургас, Созопол и Поморие не значи нищо! Жалки са напъните на министър Трайков да се обясни, че евентуалните 30 - 35 млн.долара (и то след като се изплатят капиталовложенията след 15 - 20г.!) са по-важни от 3 000 млн. лв. доход на хазната от туризма по Южното ни Черноморие!, добавя арх.Камен Шипков.

"Г-н Гунчев казва, че в света имало 350 буя. Моля, посочете колко от тях са разположени на по 5 - 10км пред големи курортни агломерации като Бургаската - с над 500 000 легла?!", продължава председателят на Сдружение "ЧИСТО МОРЕ". "Може би пред Кан, Ница, Монте Карло или пред Лазурният бряг??! Не, пред тотално екоунищоженият Нигерски залив например! В цивилизована Европа има 254 нефтени пристанища и само 6 монобуя. Пак ли ни правите на аборигени?", дословно пита Шипков.

Ако се прокара линия между Поморие и Черноморец, ще видите, че тя отстои точно на 18 км от Бургас, където ще е помпената станция на сушата. Точно между тези селища ще идват всеки ден по 3-4 танкера, при хубавото лятно време, защото при лошо операциите са невъзможни и опасни, пояснява архитектът и продължава: "Преди твърдяхте, че вариантът пристанище е многократно по-скъп. Сега казвате, че са с почти еднаква стойност. Кое е вярното? Покажете разчетите!"

При разлив на петрол около монобуя, поради техническа, човешка или технологична грешка ще се излеят в морето 200 - 300 тона петрол. Няма технология за неговото почистване в открито море! При достигане на брега след няколко часа това ще е маса от 2000 - 3000 тона петрол, пясък, водорасли, умрели птици и риби - по 15кг на всеки метър бряг. Неговото почистване струва 250 000 долара за 1 барел петрол само! Кой ще плаща този кошмар?, задава още въпроси председателят на Сдружение "ЧИСТО МОРЕ".

"Говорите, че при подхождане в пристанище било по-трудно и опасно. Ами вече 40 г. гледаме как през ден - два пристигат и си заминават танкерите от Русия. Да е имало разлив в морето? В пристанището си имат боново заграждение и нефтосъбирач, които реагират веднага в тихата му акватория, ако стане разлив. Просто не искате да похарчите пари за нов европейски терминал. Явно всички сте много загрижени тази авантюра да излезе максимално евтина на петролните олигарси.

Ще съсипете ли морският туризъм по красивото ни южно крайбрежие?

Преди години японският министър на транспорта се самоуби чрез "сепуко" заради закъснението на влака-стрела с 2 минути. Вие какво ще направите ако стане разлив???" пита чрез Frognews.bg председателят на Сдружение "ЧИСТО МОРЕ", арх. Камен Шипков.