вторник, 25 октомври 2011 г.

IKEA Nanny Banned Commercial

След дългото чакане шведският гигант за мебели IKEA отвори и първият си магазин в София ...затова ви предлагам една реклама,която си струва да видяна и както всички знаем дори и най-малкиоте сексуални нотки във всяка реклама продават....а коментарите си остават за вас.

Германец изобрети машина за сгъване на салфетки

Германецът Картал Кан е изобретил първата в света машина за сгъване на салфетки, съобщава ДПА.

Машината заема площ от около 10 кв.м. и във вътрешността си има въртяща се платформа и метални щипци, а в единия й край е разположена кутията, от която се взимат салфетките. След като бъдат сгънати в една от осемте възможни форми, те се поставят върху подвижни закачалки.

С помощта на машината годишно могат да бъдат сгънати до 700 000 салфетки. Според изобретателя с помощта на машината ще се намалят разходите за сгъването на салфетки на ръка.

Кан вече е продал една машина на перално помещение в западната част на Германия. Сред потенциалните клиенти на Робофокс са също и ресторанти, хотели, тематични паркове и туристически кораби.

Вендинг пица или пица от автомат ... ?

Създадоха машина, която приготвя пица пред очите на клиентите, съобщи www.dailymail.co.uk.

Абсолютно автоматизираната "Pizzametry" дава на клиентите възможност да наблюдават целия процес - от приготвянето на тестото до гарнирането и изпичането на пицата, което отнема между 90 секунди и три минути и половина, в зависимост от поръчката. След като пицата е готова, тя излиза в кутия с нож, салфетка и два вида подправки.

Машината разполага с пресни съставки, достатъчни за приготвянето на 150 пици с диаметър 20 см. Всички продукти се съхраняват в хладилно отделение, според стандартите и изискванията за хигиена.

Авторът на първата по рода си машина - Пузънт Качадуриян работи върху машината от началото на деветдесетте години. Идеята му хрумва, след като изслушва оплакванията на сина си, колко време отнема доставката на една пица. На този етап машината все още е в процес на изграждане и само 5 автомата са пуснати за тестване на пазара.

31.3% достигна пазарният дял на "Каменица" АД


"Каменица" АД достигна дял от 31.3 % от бирения пазар в страната, съобщават от пресцентъра на компанията. Пазарният дял на компанията бележи ръст от 3,8% в сравнение с месец септември на 2010 г. по данни на AC Nielsen. Ръстът на годишна база е с 1% . Значително нарастване на пазарния си дял с 3,6% отчита и Астика. През септември 2010 г. стойността на този показател е 6,7%, докато за същия период на 2011 г. той достига 10,3%. Международните брандове на компанията Staropramen, Beck’s, Stella Artois също растат или остават на стабилни позиции. Предприетата от нас стратегия за развитие чрез инвестиции и иновации е правилната, и това е насоката, в която компанията трябва да се развива, каза генералният директор на "Каменица" АД Драган Радивоевич. От компанията припомнят, че през 2011 г. на пазара са се появили 4 нови продукта на марката – Каменица Пшенично, Каменица Фреш Лимон и 6% Тъмно от Каменица, Тъмно от Астика. Бирата се е сдобила и с нова визуална идентичност, с нова стъклена бутилка, с нови промоционални опаковки от 2,260l PET и 0, 55 CAN по случай 130-та годишнината от създаването и. Марката Астика вече е с иновативна и уникална за българския пазар стъклена бутилка от 600 мл, вместо стандартните за пазара 500 мл. От септември на пазара е и Астика Тъмно – първата тъмна бира в портфолиото на марката. Инвестициите направени от "Каменица" АД са над 68 милиона лева за последните 4 години. През следващата година тя планира да вложи близо 14 милиона лева. "Каменица" АД е част от групата компании StarBev Group, контролирани от фонда за частни инвестиции CVC Capital Partners. До придобиването й от CVC Capital Partners в края на 2009 г. компанията е част от най-големия производител на бира в света Anheuser-Busch InBev. "Каменица" АД съчетава трите пивоварни традиции: белгийската, немската и чешката. Портфолиото й включва както местните марки Каменица, Астика, Бургаско пиво, Славена, така и водещите световни марки Stella Artois, Beck’s и Staropramen. Компанията оперира с две пивоварни в Пловдив и Хасково. В дружеството работят около 780 души.

Георги Михов стана "Сомелиер на България 2011"


Георги Михов от столичния The Residence Exclusive Club бе избран за най-добрия сомелиер на България за 2011 година в конкурс, организиран от Българската асоциация на сомелиерите (БАС). Сомелиерът се пребори за трофея в оспорван финал с още трима състезатели. На второ място остана Живка Тренчева - мениджър на ресторант "Pastorant", а третото място си поделиха двама състезатели - Слави Райчев /Търговски представител на Винарска изба Логодаж/ и Ивайло Йовков/ Ивент мениджър на Cult Gourmet catering/. На финалите бе инсценирана ресторантьорска среда, в която участниците демонстрираха своите умения. "Ресторантът" разполагаше с три маси, на които бяха настанени членове на журито. На първата маса, където бе "дегустационната комисия", се проведе дегустация на 3 вида бели и 3 вида червени вина, с цел да бъдат разпознати и охарактеризирани - сорт, регион, фирма производител и реколта. Освен вино сомелиерите трябваше да разпознаят и вида на 7 високоалкохолни напитки, поставени в чаши от тъмно стъкло. На втора маса при "комисията по сервиране" четиримата финалисти показаха своите умения в декантирането и сервирането на червено вино, както и предлагане на подходящи напитки към зададено от журито меню. На трета маса бе настанена "комисията по етика", на която сомелиерите сервираха шампанско и показаха познанията си по чужд език. Във всички етапи на състезанието за изпълнение на задачите имаше строго определено време. Събитието се провежда за шеста поредна година, като този път генерален спонсор на конкурса бе Домейн Бояр. Продукти на фирмата, както и на останалите компании спонсори на събитието, бяха изложени на щандове във фоайето на зала София в Интерпред.

Може да въведат сезонен данък за хотелите

Според една от последните промени в новия Закон за туризма, може да бъде въведен сезонен туристически данък за хотелите, които не работят целогодишно.

Целта на сезонния туристически данък е да бъдат подпомогнати по-малките хотели. В момента хотелиерите плащат данък минимум върху 30% заетост на базите им, а по-малките хотели успяват да напълнят през цялата година едва 10-15%.

Промяната в закона ще позволи на собствениците на по-малки обекти за настаняване да обявяват пред общината и данъчните период, през който обектът им няма да работи и през това време да не им се начислява данък.

От Министерство на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) са обезпокоени, че сезонният данък може да се превърне в законова вратичка и някои хотелиери да скъсяват умишлено сезона си, за да плащат по-малко данъци.

Новият Закон за туризма трябва да бъде гласуван в началото на 2012 г.

Иво Маринов: Великобритания е сред ключовите ни туристически пазари

Великобритания е сред ключовите туристически пазари за България. Това каза в Лондон зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, който даде старт на комуникационната кампания за представянето на българския туристически продукт на Острова.

През 2010 г. страната ни е посетена от 289 156 британски туристи. Комуникационната кампания трябва да повиши информираността на британците за различните форми на туризъм, които България предлага. Акцентът е не само върху традиционните зимни и летни ваканции, но и върху динамично развиващите се СПА, уелнес, еко- и културен туризъм, каза Иво Маринов.

"Като имаме предвид тенденцията британските туристи да пътуват по-малко, особено до скъпи дестинации, България има какво да заяви като качество на услугите на разумна цена“, допълни той. Чуждестранните туристи, посетили България от януари до декември 2010 г., са с 5,4% повече спрямо същия период на 2009 г. Тенденцията за ръст на туристите и на приходите от туризъм се запазва и през 2011 г.

Комуникационната кампания за Великобритания ще продължи до края на февруари 2012 г. Тя се реализира по проект "Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия" и е финансирана със средства по Оперативна програма "Регионално развитие".

Основните й цели са да популяризира имиджа на страната ни като целогодишна дистинация с богати възможности за лятна и зимна почивка, но и с древна култура, с много исторически и културни паметници, лечебни минерални извори и красива природа. Представени са четири основни тематики: имидж, култура, природа, СПА и уелнес. Всяка от тях показва традиции и преживявания, типични само за България – кукери, фолклор, български народни инструменти, минерални извори и др.

Медийните изяви обхващат също публикации и рекламни страници във водещи специализирани издания на Острова, четири видеоклипа по телевизия Sky News, реклама с билбордове и банери в Лондон, Южна Англия и Шотландия и др. Във Великобритания ще се проведат пресконференции в Лондон, Бирмингам и Глазгоу, различни видове уъркшоп и презентации с туроператори.

У нас паралелно ще бъдат организирани три журналистически тура за британски журналисти по темите "Култура, вино и кухня", "СПА и голф" и "Ски и култура" през идните три месеца. Специално събитие за медиите и уъркшоп са предвидени на 8 ноември 2011 г. по време на световното туристическо изложение WTM в британската столица.

На откриването на кампанията в Лондон беше представен и новият официален туристически портал на България -www.bulgariatravel.org.

четвъртък, 20 октомври 2011 г.

Magnifico - Zum Zum

Сръбски микс:нещо между Ку-ку бенд и Горан Брегович -ракия on the rocks ;too
many gipsy boys

Доста креативен билборд


Доста добър криейтив за билборди от страна на www.hairclub.com...Поздравления за идеята и добър съвет към тези ,които имат проблеми с оплешивяването ... :)

Funny Animal TV Ads - Doritos Pug


Ето една забавна реклама от тазгодишния Superbowl в Америка,където тарифите за рекламни спотове са може би най-скъпите...Оставям на вас да прецените дали си е струвало ....

Еротичният парк Loveland на остров Джеджу (Jeju Loveland)





Ровейки из нета попаднах на една доста екзотична дестинация, а именно Еротичният парк Loveland на остров Джеджу......Ето и малко инфо по-надолу:

Остров Джеджу, известен още като "корейския Хавай" се намира на около 100 km южно от бреговете на Корея. Най-големият остров в страната е изключително популярна дестинация заради уникалната си природа. И не само. През 2004 година на този тропически рай отваря врати Loveland - тематичен парк на еротиката.

Тази изключителна градина на любовта е фокусирана върху темата за секса и притежава набор от 140 скулптури, представящи хората в различни еротични пози. Не липсват и други елементи като голям фалос, каменни срамни устни и ръка в мастурбация.
Loveland е проектиран около езеро, в което се извисява статуя на два чифта крака, вплетени едни в други и обърнати наопаки. Размера му е колкото две футболни игрища.

Идеята за пропития с духа на еротиката парк е на 20 художници, възпитаници на университета
Hongik в Сеул и значението му е да разкрепости младите. За относително консервативната Южна Корея Loveland е един уникален феномен и бързо се превръща в любимо място на младоженците.

Посетителите трябва да са над 18 години. За непълнолетните има обособена отделна зона за игра, докато възрастните се разхождат в парка на еротиката.

Топ 5: Най-скъпите български сериали

През лятото вестник Капитал публикува информация за цената на част от българските сериали. Ние също се поинтересувахме колко струва на телевизионните канали производството на хитовите напоследък телевизионно поредици. Според изчисленията, и на база информацията във вестника, както и на неофициални източници, петте най-скъпи сериала към момента са:

1.“ Под прикритие“ (БНТ) – 180 000 лева за епизод, изпълнителен продуцент SIA Advertising

2. „Стъклен дом“ – 50 000-90 000 лева за епизод, изпълнителен продуцент SIA Advertising

3. „Седем часа разлика“ – около 60 000 лева за епизод, изпълнителен продуцент Global Films

4. „Столичани в повече“ – 50 000 – 60 000 лева за епизод, изпълнителен продуцент Dream Team Productions

5. „Забранена любов“ – 22 000 – 30 000 лева за епизод, изпълнителен продуцент Нова телевизия

Най-голямата инвестиция, направена в български сериал, е на Nova – около 6 милиона лева за Забранена любов. Три милиона лева струва на БНТ първият сезон на Под прикритие, и по около 2 милиона са дали за всеки от сезоните на своите сериали от bTV. Сметките включват разходи както за производство, така и за PR, маркетиг, брандиране, изграждане на сайт, заплащане на актьорите и прочие. В тях са включени и продуцентските печалби. Освен от реклама, телевизиите могат да разчитат на връщане на инвестицията с приходи от мениджърските договори на актьорите в случаите, в които има такива, както и с парите, които получават от продажбата на заглавията в чужбина.

Средната цена на мащабен риалити-проект, който продължава 12-15 седмици, е около 2 милиона лева.

Бележка: Сумите не са официално потвърдени от телевизионните канали.


Гранд хотел Варна получи две Световни туристически награди за 2011 г.


На 2 септември в Анталия се раздадоха Световните туристически награди (World Travel Awards). Гранд Хотел Варна за втора поредна година беше отличен с наградата "Най-добър спа комплекс в България”, а от тази година и с признанието за „Най-добър ваканционен комплекс в България”.

Световните туристически награди (World Travel Awards) са най-високото отличие, което може да получи един туристически продукт. Тази година значимостта на отличията е още по-голяма и поради рекордния брой гласували специалисти – 213 000.

Комплексът е сред най-популярните морски дестинации у нас и печели своите гости с уникалната си формула All Inclusive Premium. Благодарение на нея, като допълнение към стандартния “All Inclusive” гостите на петте хотела могат да се насладят без допълнително заплащане на пет тематични ресторанта, детски бюфет и менюта, Midnight бюфет и сладоледена къща.

Като СПА център, Гранд Хотел Варна съчетава ползата от здравословната околна среда с модерно физиотерапевтично и балнеоложко оборудване. Към програмите за релакс, освежаване и възстановяване в комплекса се предлагат и програми за отслабване, лечение на двигателната, дихателната, сърдечно-съдовата и периферната нервна система.

Наред с вече трите отличия от Световната туристическа асоциация, не по-малка рaдост за комплекса носи фактьт, че получава подобаващо признание и на родна почва – през изминалата 2010 г. Гранд Хотел Варна бе избран за “Ваканционен комплекс на годината" от Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация, а неговият генерален мениджър Иван Портних стана най-добър хотелски мениджър на 2010 г.

Нови минимални осигурителни прагове в туризма договориха бизнесът и синдикатите

Туристическият бранш договори нови минимални осигурителни прагове за 2012 г., съобщиха от пресцентъра на Българската стопанска камара.

Споразумението е подписано от Българската туристическа камара - БСК, Синдиката на туризма в България - КНСБ, Независимата синдикална федерация на търговията - КНСБ и от Националната федерация "Търговия, услуги, контролни органи и туризъм" - КТ "Подкрепа".

Новите договорени минимални осигурителни доходи по квалификационни групи професии за 2012 г. в сектора на туризма са както следва:

ръководители - 860 лв.
специалисти - 780 лв.
техници и други приложни специалисти - 590 лв.
помощен административен персонал - 470 лв.
персонал, зает с услуги за населението, търговията и охраната - 430 лв.
квалифицирани работници и сродни на тях занаятчии - 510 лв.
машинни оператори и монтажници - 510 лв.
професии, неизискващи специална квалификация - 380 лева.

Темата за минималните осигурителни прагове беше един от най-оспорваните въпроси между работодатели и синдикати месеци наред. От синдикатите настояваха за браншовете, където няма постигнато споразумение, заплатите да се повишат административно със средния процент при постигнатите споразумения, докато работодателите бяха твърдо против служебното увеличаване.

сряда, 19 октомври 2011 г.

събота, 15 октомври 2011 г.

Photo Of The DaY


Новата рубрика снимка на деня....Гущерче се припича на рибарска мрежа-близко до устието на р.Ропотамо в Черно море

OPERATION "SHMENTI KAPELI"- Making of / ОПЕРАЦИЯ "ШМЕНТИ КАПЕЛИ"- Мейкинг

Operation "Shmenti Kapeli" / Операция "Шменти Капели" / - official trailer

Трябва да се гледа задължително.....

“Шменти-капели” - един български “Ъндърграунд”

Макар и бутафорен и пропаганден на моменти, филмът на Влади Въргала носи гениалност, нетипична за тукашното кино
Излизането на този филм на екран е киносъбитието на годината - и то далеч не само заради факта, че е направен без никаква държавна помощ и че имаше най-масово посетената премиера, организирана у нас. “Операция Шменти-капели” е явление, за което тепърва ще се говори много повече. Диапазонът му надхвърля аудиторията на заклетите киномани, не пропускащи българска лента. Това е филм, който ще гледат и коментират даже хора, не стъпвали в киносалон от години.

Дали “Шменти-капели” ще събере повече зрители от рекордьори като “Мисия Лондон” и “Love.net”, не е толкова важно. По-важното е, че изстраданият проект на Влади Въргала успява в амбициозната си мисия, на която повечето хора гледаха скептично – да обобщи една цяла епоха и да направи болезнено смешен, но и трагичен разрез на българския национален характер. Как се докарахме дотук? Толкова грандиозен ли е абсурдът, в който живеем, и къде е нашето място като пионки в него? Опитни мишки ли са българите или по-скоро опитни бълхи?
Да, филмът е влудяващо забавен, и то по парадоксален начин. От една страна е народняшки комерсиален, като предаване от първите години на “Ку-ку” или като съвременна гротеска тип “Пълна лудница”. В същото време хуморът му е горчив и сюрреалистичен като в лента на Фелини, Бунюел и Рангел Вълчанов и като в спектакъл на Теди Москов.

Във визуално отношение на моменти е величествен и изпипан до съвършенство, а другаде – бутафорен, камерен и пестелив като самодейна лента. Особено дразни пиротехническата реализация на взривовете, нескопосано подпомогната от компютърни ефекти. В този си вид е било по-добре да ги няма, отколкото да ни връщат десетилетия назад, когато киното все още не ги умееше тия работи.
В драматургичен аспект “Шменти-капели” е типичен български продукт – с амбициозен старт (саркастично-пропагандният момент изглежда малко пресилен и елементаризиран), неравномерен ритъм във фабулата и стремеж да се наблъскат твърде много теми, идеи и послания в един-единствен филм. Тук липсата на опит у сценариста-продуцент Въргала си казва думата. Хаотичният и разпилян в много посоки сюжет обаче е здраво стегнат в най-важната рамка за един филм – добър диалог и чувство за хумор. Толкова много лафове в рамките на два часа не са събирани отдавна.
Колкото и да е неуверен като драматург, като актьор Владислав Карамфилов-Въргала е на световно ниво. Двойната роля – на невзрачния нещастник Цеко Цеков и на корумпирания депутат с трудно за произнасяне име е от онези, които на Запад не пропускат да отрупат със статуетки. Подобни изяви досега сме гледали само във филмографията на артисти като Джим Кери и Тодор Колев.
Зевзекът Китодар Тодоров в ролята на следователя, Георги Спасов като съдия-изпълнителя, чешитите Джеки Стоев и Джони Пенков като психиатрите от лудницата, Кирил Ефремов и Стефан Щерев като класическите тъпи мутри – това са все образи, които не просто не можеш да забравиш, а би искал да гледаш отново и отново. Да, “Шменти-капели” е от редките български филми, подходящи за многократна консумация. Такива не са се появявали от “Двойникът”, “Опасен чар” и “Оркестър без име” насам, ако не броим “Мисия Лондон”.
През последните няколко години българското кино е във възход, който и най-черногледите нихилисти не могат да отрекат. “Дзифт”, “Тилт”, “Прогнозата”, “Източни пиеси”, “Подслон” – това са все филми, доближаващи ни до европейските и световни стандарти. “Операция Шменти-капели” в много отношения все още има да догонва това ниво. За сметка на това той обаче носи онази особена гениалност “а ла Кустурица”, каквато отдавна мечтаехме да видим в българска кинолента. Да, това е модерният български “Ъндърграунд”, в който пулсират едновременно балканско самосъжаление и жизнерадостна самоирония.

Така че, Въргал, ипотекирането на апартамента ти определено си е заслужавало. Сега сигурно ще има доста хора от гилдията, които ще завиждат и говорят какво ли не зад гърба ти. Не им обръщай внимание – това е просто защото ги мързи - даже и да си помислят да положат същите усилия, а камо ли действително да опитат.

Международен туризъм в БГ януари-август 2011г.

МЕЖДУНАРОДЕН ТУРИЗЪМ – БЪЛГАРИЯ
(ЯНУАРИ – АВГУСТ 2011 г.)
5% ръст в броя на чуждестранните туристи посетили България
през периода януари - август 2011 г. спрямо същия период на 2010 г.
Увеличение от 5.6% при посещенията с цел почивка и ваканция
Приходите от международен туризъм за периода януари - юли 2011 г. възлизат на
1 544.6 млн. евро, което е с 5.2 % повече в сравнение със същия период на 2010 г.
ЧУЖДЕСТРАННИ ТУРИСТИ В БЪЛГАРИЯ
През периода януари – август 2011 г. България е посетена общо от 4 692 947
чуждестранни граждани (без транзитно преминалите). Техният брой е с 5% повече спрямо
същия период на 2010 г. Увеличение има при посещенията с цел почивка и ваканция, като са
реализирани 3 502 415 посещения и ръст от 5.6%, при посещенията с цел бизнес, като са
реализирани 619 248 посещения и ръст от 4.3% и при посещенията с цел гостуване, като са
реализирани 105 056 посещения и ръст от 9.3%.
Транзитно през страната се преминали 1 685 518 чужденци, което с 1.7% повече от
същия период на предходната година.

ПОСЕЩЕНИЯ НА ЧУЖДЕСТРАННИ ТУРИСТИ В БЪЛГАРИЯ 2011 г. (януари-август)
Данни от НСИ:
Увеличение има при посещенията от Гърция – 694 883 туристи и ръст от 8%, Румъния с
659 948 туристи и ръст от 4.6%, Русия с 386 545 туристи и ръст от 20%, Македония с 246 832
туристи и ръст от 19.4%, Сърбия с 169 415 туристи и ръст от 18.9%, Украйна с 147 475 туристи
и ръст от 24%, Израел с 109 572 туристи и ръст от 13.3%, Австрия с 87 143 туристи и ръст от
6.8% и др.3
Намаление има при посещенията от Германия – 524 658 туристи (-2.9%),
Великобритания – 221 956 туристи (-1.4%), Полша с 188 973 туристи (-3.1%), Турция – 126 932
туристи (-7.6%), Чехия с 121 702 туристи (-8.9%), Франция – 110 308 туристи (-0.9%) и др.
ЕВРОПЕЙСКИ СЪЮЗ
През периода януари – август 2011 г. страните от Европейския съюз продължават да са
най-важният генериращ пазар за международен туризъм на България с относителен дял 67.8%,
общ обем от 3 180 210 туристи и ръст от 1.2%.
ПРИХОДИ ОТ МЕЖДУНАРОДЕН ТУРИЗЪМ – БЪЛГАРИЯ (януари - юли 2011 г.)
Приходите от международен туризъм в текущата сметка на платежния баланс по данни
на БНБ за периода януари - юли 2011 г. възлизат на 1 544.6 млн. евро, което е с 5.2 % повече в
сравнение със същия период на 2010 г. Разходите на българските граждани за пътувания в
чужбина за периода януари - юли 2011 г. са общо 539.8 млн. евро или с 3.8% повече спрямо
същия период на 2010 г.
ПЪТУВАНИЯ НА БЪЛГАРСКИ ГРАЖДАНИ В ЧУЖБИНА
През периода януари – август 2011 г. българските граждани са реализирали общо
2 628 545 пътувания в чужбина по всички видове цели. Увеличението спрямо предходната
година е 4.1%.
Увеличение има при пътуванията с цел почивка и ваканция, като са реализирани
772 657 пътувания и ръст от 35.4%. Намаление има при пътуванията с цел бизнес, като са
реализирани 1 008 451 пътувания (-1.7%) и при пътуванията с цел гостуване, като са
реализирани 773 694 пътувания (-1.7%).
Увеличение на пътуванията на българските граждани към основните дестинации, през
периода януари – август 2011 г. има към Гърция с 709 324 пътувания и ръст от 12.4%, Румъния
с 221 118 пътувания и ръст от 19.3%, Македония с 214 180 пътувания и ръст от 6.5%, Германия
с 115 575 пътувания и ръст от 2.5% и др.4
Намаление в пътуванията на българските граждани през периода януари – август
2011г. има към Турция – 792 635 пътувания (-4.4%), Сърбия с 194 302 пътувания (-1.5%),
Великобритания с 55 519 пътувания (-0.2%) и др.
Страните от Европейския съюз през периода януари – август 2011 г. са посетени от
1 362 572 българи, като е реализиран ръст от 9.8%. Относителният дял на страните от
Европейския съюз в пътуванията на българските граждани е 51.8%.

Ще развиват туризма във Велики Преслав

Около 3 млн. лева ще бъдат вложени за развитието на културно – историческия туризъм във Велики Преслав. Проектът за финансиране на туризма в района ще е спонсориран по програма „Регионално развитие“. С това се цели да се покачи популярността на града сред българските и чуждестранни туристи и Велики Преслав да стане атрактивна дестинация за посещение.

В България има всички необходими предпоставки за развитието на различни видове туризъм , като например голф туризма, или иначе казано – страната ни да се превърне в отлична голф дестинация. Изградените голф игрища в Правец, Банско, Разлог, София и по морето започват да привличат все повече и повече любители и професионални голф играчи. Дори в края на септември се проведе първенство по голф за клубни професионалисти. За Европейското УниКредит състезание са дошли около 60 участници от 30 различни европейски страни.

Здравният туризъм също има добри перспективи за развитие. България е една от страните, които комбинират ниски цени на медицинските услуги с професионален опит от медицински персонал. На този етап САЩ и Германия се изявяват като първенците в здравния туризъм.

България има реалния шанс да стане примамлива за здравните туристи, а това от своя страна ще отвори повече работни места в сферата на здравеопазването и ще стане добър източник на постоянни приходи. Доста от хората, чиито страни са намалили бюджетите за здравно лечение се принудиха да търсят по-евтино лечение някъде в чужбина. Най-широко разпространени за здравните туристи са леченията на стерилност, стоматологични лечения, пластична хирургия и т.н.

През 2013 г. ще бъде приета нова директива според, която пациентите живеещи в страни от ЕС и провели лечение в други страни от ЕС, ще имат възможността да възстановят средствата за лечение.

четвъртък, 13 октомври 2011 г.

T-Mobile Angry Birds Live








Ето как с един смартфон можеш да играеш реално....Angry Birds
или "на живо" благодарение на чудесната идея на ....Т-Mobile да пресъздаде
играта на живо в свочта рекламна кампания на смартфони....Кога ли ще го
видим това нещо и в България.Много добра идея и прекрасно изпълнение.
Браво на Т-Mobile


Hot dog race in Lisbon / Nike ad.

Когато булките засенчват кравите


В Швейцария кравите били по-красиви от жените, казват зевзеците, но за България това със сигурност не е вярно, и то не защото млекодайните са грозни. Ако не друго, у нас поне красавици да искаш. Проблемът е, че този факт не винаги се използва адекватно от телевизионната индустрия.
“Тази есен големият град и китното село ще се влюбят”, обещаващо разкрива водещата в шоуто “Фермер търси жена”, чийто първи сезон стартира миналия четвъртък. 2500 жени пратили писма, кандидатствайки да станат булки на 10 мъжаги със собствени стопанства и редовно обслужвани банкови сметки. Сега предстои да видим какво следва след отварянето на офертите.

Това бе една от кулминациите в седмицата, натъпкана с премиерни предавания на Нова телевизия. Както често се случва при този канал, някои стартираха впечатляващо, а други бяха пълен провал. Общото и в двата случая е, че изработката гълта огромно количество пари на шведските собственици.
Романтично-селскостопанското риалити шоу може да се причисли към успешните премиери на Нова. Стартът беше подхранен от интригуващ пилотен епизод в началото на лятото. Още тогава стана ясно, че “Фермер търси жена” ще показва познати емоции, но ситуирани в непозната за широката публика обстановка, както и че ще представя българското земеделие и животновъдство в невиждана досега привлекателна светлина.

Сюжетите и настроението са нещо средно между “Море от любов”, “Такъв е животът” и “Красавицата и отличникът”.
“Искам една дълга любов – продължителна и силна”. “Искам един хубав и здрав мъж, който да ме възбужда, да правя един страхотен секс с него и да ме вдъхновява”. “Изпитах някаква тръпка – подкосяване на краката, което беше доста интересно...”.
Клишетата в репликите на повечето участници са неизбежни, въпреки че сценаристите са се постарали да им ги напишат предварително. Но както във всяка любовна история, и тук никой не очаква откриване на топлата вода.
По-важното е, че всичко е представено стегнато, с добре намерен баланс между сериозния тон и иронията. Но главните плюсове на шоуто са други. Първият е операторската работа. Във всеки заснет пейзаж и екстериор България изглежда като Швейцария.

За пръв път наша телевизия снима по толкова атрактивен начин смятаното за мизерно и запуснато селско стопанство. Показани са и живописни гледки от всички краища на страната, които засенчват и най-скъпите туристически реклами.
Втори важен плюс на “Фермер търси жена” е Алекс Сърчаджиева. Дъщерята на Пепа Николова и Йосиф Сърчаджиев се справя с функциите си с такава лекота, сякаш е вършила тази работа години наред. Интонацията – това прокрустово ложе на българските телевизионни водещи – е овладян и пълноценно използван от нея инструмент. Александра еднакво добре импровизира и работи с текст от сценария си. Има екранно присъствие, с каквото например нейната колежка от филма “Шивачки” Елен Колева не можеше да се похвали в Lord of the Chefs, нито пък Елена Петрова, когато водеше “Денсинг Старс”.
Прекалено шлифованата визия и драматургия на “Фермер търси жена” поражда и един от проблемите пред това шоу – недоверието на публиката.

Още след първия епизод интернет-форумите бяха залети от подозрения, че всичко е инсценировка както беше в “Хванати в изневяра”: че фермерите са актьори, непомирисвали трактор, и че кандидатките не са автентични, а са платени манекенки - сякаш една манекенка никога в живота си няма правото да се кандидатира и за фермерска съпруга. В комбинация със недобре ориентираната ПР-кампания на предаването това може да се окаже единствената причина то да няма високия рейтинг, който заслужава.

В края на решителната медийна седмица започна да се изяснява, че и този сезон Нова телевизия ще бъде в ролята на скъпоструващ футболен клуб - натъпкан с добре платени звезди, който обаче едва допълзява до челната тройка на шампионата. В програмата й са три от най-добре реализираните нови проекти тази есен – The X Factor, “Фермер търси жена” и продуцираното от Нико Тупарев и Николай Николов “Градски ченгета”. Те обаче се редуват с провали като “Разбий Иван и Андрей”, “Изгубени в България” и “Етажна собственост”. Неравностойната програмация и хаосът, който цари в графика на Нова, обезсмислят всякакви усилия и професионални постижения и това наистина е много жалко.

Политическата реклама -търговска или не ..?




Трябва ли предизборните материали да се приемат за търговска реклама или не - това е основният спор между Съвета за електронни медии (СЕМ) и Асоциация на българските радио- и телевизионни оператори (АБРО), която обединява търговските електронни медии. На специалното заседание по казуса в СЕМ участваха и представители на БНТ и БНР. Странното е, че едва шест дни след официалния старт на предизборната кампания двете организации СЕМ и АБРО се срещнаха, за да изяснят този въпрос. Проблемът е в това, че според Закона за телевизия и радио (ЗРТ) електронните медии имат ограничение за излъчване на реклами - в рамките на един час не повече от 12 минути. Ако предизборните клипове се броят за търговска реклама, то това означава, че телевизиите трябва да я ограничат. Позицията на АБРО е, че тъй като в ЗРТ или в друг нормативен акт не са предвидени специални разпоредби за предизборната агитация тя не подлежи на ограниченията, валидни за рекламата. Позицията на СЕМ е точно обратната: тъкмо защото не са предвидени специални разпоредби и политическата реклама попада под дефиницията за търговско съобщение в ЗРТ (чл. 73, ал. 1; чл. 74, ал. 1), за нея важат всички общи изисквания за рекламата, съдържащи се там, включително и предвидените в закона (чл. 89) времеви ограничения. Медийният регулатор направи уточнения, необходими за разграничаването на политическата реклама от другите форми на предизборна агитация. Под политическа реклама следва да се разбират рекламни спотове/клипове, създадени специално за целите на предизборната кампания: - Ясно обозначение, отделящо ги от другото програмно съдържание; - Предупредителен надпис за инкриминирането на купуването и продаването на гласове; - Директно рекламно предизборно послание (вкл. негативно) – призив за (нe)гласуване/слоган - Номер на бюлетина/име на кандидати. Представителите на АБРО, направиха предложение да се потърси тълкувателно мнение от Комисията по правни въпроси към Народното събрание. Предстои да бъде изпратено запитване до председателя на Комисията по правни въпроси от който се очаква да направи тълкувание - Що е политическа реклама.

Без повече репортажи на българското първенство..?





На един стадион в София два отбора завършиха по определен начин. Така горе-долу може да изглеждат скоро спортните новини на повечето български телевизии, когато дойде времето да споменат за ситуацията във футболната А група. Благодарение на решението на Съвета за електронни медии (СЕМ) от 12 юли тази година първенството отпада от списъка със значимите за обществото събития. Реалният ефект ще е, че всички канали с изключение на БНТ и TV7 няма да имат право на безплатни репортажи от мачовете за новинарските си цели. До момента това беше възможно заради разпоредбите на Закона за електронните медии, който дава правото телевизиите да показват до 90-секундни репортажи в новините от мероприятия с обществено значение, за които не притежават права. Това се извършваше с логото на телевизията праводържател и не можеше да се използват за публицистични или други обзорни предавания Доскоро в списъка присъстваше и футболното първенство, но е било извадено по настояване на Българския футболен съюз (БФС). Целта според тях не е да се скрие първенството от зрителите, а да се защитят интересите на телевизиите, които плащат за правата за излъчване. "Напълно подкрепяме това решение. Основната причина е, че досега то ощетяваше медиите, които са си платили за правото да излъчват първенството", се казва в официалното становище на БФС, изразено пред "Капитал". Според представителите на съюза те са търсили подобно развитие от години. "Борбата с видеопиратството е изключително трудна заради въпросното правило за 90-те секунди. Не се намери нито една институция, която да контролира дали се спазва и съответно да налага санкции. Дали има лого, дали няма, дали не се надвишават тези секунди... Бих казал, че сме много доволни", коментира пресаташето на съюза Павел Колев. Според него така се решава и проблемът с пиратството в интернет, където също се появяват кадри от телевизионното излъчване заради липсата на точна регулация и на свободно тълкувание на разпоредбите на закона. "Списъкът със значими събития и правото на кратки репортажи са съществено различни инструменти на медийната регулация, като те не могат да се прилагат в заместване, а само чрез допълване. Това дали едно събитие е в списъка или не не може да ограничи законоустановеното право на безплатни кратки репортажи от 90 секунди на съответните желаещи оператори", коментира Гриша Камбуров, изпълнителен директор на АБРО. Противното според Камбуров би означавало потъпкване на основните постулати на медийната регулация, а също така и Закона за авторското право и сродните му права. Решението на СЕМ е било взето в разгара на кризата около продажбата на телевизионните права през лятото. Тогава вече се знаеше, че шансът договорът между БФС и bTV Media Group да оцелее е нищожен и ще трябва да се търсят нови купувачи. В крайна сметка правата за телевизионно излъчване бяха купени от фирмата на Валентин Михов SV RSA и впоследствие бяха препродадени на БНТ и TV7. В пика на тази криза обаче лично премиерът Бойко Борисов обяви, че правителството ще финансира Българската национална телевизия с 1.8 милиона лева, за да може да купи част от правата. Благодарение на тази сума БНТ получи възможността да излъчва по един мач на седмица, който е и първи избор. TV7 показва по два двубоя – втори и трети избор. "За мен е абсурдно това, че БФС са настоявали за изваждането на първенството от списъка и че в СЕМ са се съгласили", коментира програмният директор на Канал 3 Сашо Диков, чиято телевизия изгради репутацията върху анализи на мачовете от първенството. "Не се притеснявам. В последно време тръгнахме в друга посока и изход ще се намери винаги", добави той. Дълго време СЕМ не решаваше въпроса със списъка, въпреки че държавите в Европейския съюз са задължени да регламентират събитията с обществено значение. Заради липсата на активност в тази област през 2009 г. България беше на ръба да й бъде образувана наказателна процедура от Европейската комисия. Състезанията от този списък задължително трябва да се излъчват от канал с поне 85% покритие на населението. По този начин се избягва възможността големи събития да се излъчват от платени канали, какъвто беше случаят с европейското първенство по футбол през 2008 г. Тогава то беше купено от "Диема". В момента на тези условия от по-големите кабелни медии отговарят bTV Action и "Диема". И от двете места обаче се въздържат от коментар дали ще кандидатстват за някои от спортните събития. Всъщност казусът "Евро 2008" може да се повтори с пълна сила. Според новия списък сред събитията с обществен интерес са само мачът на откриването, полуфиналите и финалът на световното първенство, както и полуфиналите и финалът на европейското. Останалите двубои не са в забранителния списък От футбола задължително се излъчват мачовете на националния отбор по футбол, без да се уточнява дали гостувания или домакинство. Това е възможно да предизвика нов конфликт. За изминаващия цикъл на европейски квалификации БНТ държеше правата за домакинствата, но гостуванията попаднаха в пакета на сателитния оператор "Булсатком". Тепърва предстоят да се продават правата за световните квалификации за първенството през 2014 г. В новия списък събитията са 10, сред които и финалът за купата на България. Логиката е, че правата му се държат от Професионалната футболна лига и тя иска да си гарантира висока гледаемост. От останалите спортове са залегнали мачовете на националните отбори по волейбол и баскетбол, световната купа по ски, световното първенство по борба и световното първенство по художествена гимнастика. В допълнителните разпоредби в Закона за радио и телевизия пише, че подобни значими събития трябва да се пускат по "безплатна телевизия". Според тълкуванието обаче под този термин се разбира не само такива електронни медии, които наистина могат да се гледат, без да се плаща нищо, но и канали, които са включени в най-евтиния абонамент за кабелен оператор. Съществува възможност тези състезания да се излъчват и от комерсиална телевизия, но обществената БНТ да декларира, че се отказва от тях, уточни доц. Георги Лозанов, председател на СЕМ. И добави, че регулаторът все пак си запазва правото да реагира и ако е необходимо, да даде "задължителни указания" за излъчване. По отношение на 90-секундните репортажи по телевизиите предстои следващата седмица СЕМ да излезе със специално решение заради дебатите които законовото правило породи. В крайна сметка тази година губещите ще са само конкурентните телевизии, които няма да могат да показват кадри от мачовете в новините си. Но в дългосрочен план решението на СЕМ може да има и друго измерение. Договорът с БНТ и TV7 е за една година, но догодина правата могат да бъдат купени от телевизия или оператор с по-малко зрителско покритие. И тогава футболът наистина няма да се гледа масово. Но това може и да не е сериозен проблем - той отдавна си е изградил статут на незначителен спортен продукт, за който БФС и клубовете искат много пари, но все по-трудно се намират купувачи.

БГ вариант на „Женени с деца“

Още един комедиен сериал ще ни предложат от Nova след рейтинговия успех на Етажна собственост. Новината идва от Кан, където се провежда най-големият пазар за формати в света. Sony Pictures Television са продали успешно правата за българска версия на изветния си сериал Married…with Children, познат у нас като Женени с деца. Заглавието вече е лицензирано в Аржентина, Чили и Колумбия в Южна Америка, Армения, Хърватска, Унгария, Турция, Русия и Испания в Европа. Сключена и сделка за 50 епизода, които ще бъдат продуцирани за Channel 2 в Израел.

В България лицензът е даден на Nova, които имат права за създаване на 120 епизода, продуцирани от Viasat със специалната консултация на Sony. Сюжетът ще е базиран на познатите ситуации от оригинала, но адаптирани за България от местни сценаристи. Каналът има относително успешен опит със закупуването и реализацията на сериали по формат със Забранена любов.

Рейтингите на предаванието в националния ефир

Обобщението на рейтингите за миналия месец показва, че усилията на втория канал на пазара засега остават напразни. Шумно рекламираното шоу X Factor не успява да влезе в класацията за най-гледаните програми през септември. Всъщност от всички програми на Nova, единствено комедийният сериал Етажна собственост и играта Разбий Иван и Андрей упяват да се позиционират в топ 50 съответно на 27-мо и 41-во място. Nova се класират и с три филма, с което и се ограничава присъствието им в подредбата.

Традиционният лидер bTV се радва на силни дебюти през месеца със Седем часа разлика (№9,14); Мисия Лондон (№13) и първия епизод на най-силния си коз – сериалът Столичани в повече (№2).

БНТ за пореден месец се доказва като най-силна в спортните програми, класирайки цели 5 спортни събития в топ 50. Ето как изглежда класацията:

1. Листопад – едночасови епизоди (bTV)

2. Столичани в повече (bTV)

3. Листопад – двучасови епизоди (bTV)

4. Гласът на България – концерт (bTV)

5. Комиците (bTV)

6. Гласът на България – извънредно издание (bTV)

7. Гласът на България – издания в чевтвъртък (bTV)

8. Пълна лудница (bTV)

9. Седем часа разлика (bTV)

10. bTV Новините – централна емисия (bTV)

11. bTV Новините – делнична късна емисия (bTV)

12. Шоуто на Слави – празнично издание (bTV)

13. Мисия Лондон – филм (bTV)

14. Седем часа разлика – премиера (bTV)

15. bTV Репортерите (bTV)

16. Футбол – Евроквалификация България-Англия (БНТ)

17. Такси – филм (bTV)

18. Шоуто на Слави (bTV)

19. Господари на ефира (bTV)

20. Петзвезден романс – филм (bTV)

21. Посейдон – филм (bTV)

22. Добри дошли в джунглата – филм (bTV)

23. Пълна лудница (bTV)

24. bTV Новините – Късна уикенд-емисия (bTV)

25. Денят на независимостта – филм (bTV)

26. Вертикална граница – филм (bTV)

27. Етажна собственост (Nova)

28. Фестивал „Пирин Фолк“ (БНТ)

29. Tatoo (БНТ)

30. Последният тамплиер – филм (bTV)

31. Снайперистът – филм (Nova)

32. Умиротворителят – филм (Nova)

33. Опасни улици – сериал (bTV)

34. Тринайсет – филм (bTV)

35. Футбол: Левски – Литекс (БНТ)

36. Футболно студио (БНТ)

37. Господари на ефира – повторение (bTV)

38. Невероятно приключение с Панда – филм (bTV)

39. Опасни улици – сериал (bTV)

40. Шоуто на Канала - (БНТ)

41. Разбий Иван и Андрей (Nova)

42. Тази сутрин – от 07.30 (bTV)

43. Тази сутрин – от 06:45 (bTV)

44. Нека говорят с Росен Петров (bTV)

45. Футболно студио (БНТ)

46. Фантомът – мини-сериал (bTV)

47. Обществен враг – филм (Nova)

48. bTV Новините – емисия в 17:00 (bTV)

49. Футбол: Лудогорец – Левски (БНТ)

50. bTV Новините – обедна емисия (bTV)