петък, 15 октомври 2010 г.

Фалстарт на рекламната кампания на България в Европа

В най-гледаното време - 21 часа през уикенда, немската телевизия Kabel Eins, шамароса здраво сладникавия имидж на България от новата й рекламна кампания.

Повече от 30 минути две журналистки - Нина Хайнеман и Ина Малюгин, показваха със скрита камера как изглежда отвътре и отвън един хотел на Златни пясъци. Разположен на първа линия, четиризвездният хотел беше описан с четири думи - мухъл, ръжда, варовик, мръсотия. „Това не е хотел с такава категория” - повтаряха непрекъснато двете дами, шокирани още на рецепцията, когато се оказа, че там никой не говори немски. Явно доста добре е бил изпързалян немският туроператор с твърдението, че персоналът говори родния език на туристите. Спасението обаче неочаквано идва в лицето на случаен таксиметров шофьор, който превежда на двете дами неприятната вест, че стаята им още не е готова. Гостенките трябвало да изчакат малко… около 1 час.

След като времето за изчакване набъбва на цели 5 часа, се появява друг проблем, туристките под прикритие не можели да получат резервираната си стая и за съжаление се налагало да ги настанят в друга, която, както по-късно се оказва, е с прекрасен изглед… към задния двор.

Неприятните сюрпризи връхлитат един след друг – стаята не е проветрена, чаршафите са на петна, върху матраците, които не са поставени на решетка, а направо върху дъски, има големи петна от урина, на 2 метра от климатика стената е мухлясала, върху дивана са полепнали разноцветни косми и всичко е потънало в прах, пише "Новинар".

В банята положението не е по-розово - навсякъде мухъл, ръжда и нечистотии. На такова място можеш да си докараш астма, кожни екземи или пък възпаление на стомашно-чревния тракт. И за да няма съмнение, всички тестове се правят пред камерата със специални химикали, доказващи какви точно са съответните нечистотии.

Басейнът на хотела (тук никой не се изненадва) се оказва с по-топла вода, отколкото изискват нормите. А човек от персонала направо съветва едната от гостенките, че е по-добре да се топне в морето, тъй като водата в басейна нещо не била много добра за тази цел. Да, но на морето дебнат високите цени на шезлонгите и чадърите. Сумата от 14 лева на ден допълнително не се харесва на репортерките, които иначе плащат за престоя си по 57 евро на ден за ол инклузив. И вечерята получава ниска оценка.

Накратко, обобщението е следното – „Отвратителна кухня и ужасно обслужване”. Така за 30 минути германският репортажен екип обезсмисли рекламната кампания на България на стойност 7,5 милиона лева, която при това стартира само преди седмица. На кого ще повярват туристите? На лъскавите кадри от Черноморието или на потресаващата картина от един български хотел. Но дори и веднъж да се излъжат да дойдат у нас германците, не е сигурно, че ще повторят. Защото ще си кажат същото това, което си казаха на тръгване и експертките, цитирани от агенция "Блиц" – „Морето на Златни пясъци - ДА, хотелите - НЕ.”

1 коментар: