сряда, 13 януари 2010 г.

Heineken навлиза на пазара на Латинска Америка

Heineken ще придобие звеното за производство на бира на мексиканската компания Fomento Economico Mexicano SAB (Femsa) за 3.8 млрд. евро, съобщи "Файненшъл таймс". Транзакцията ще бъде извършена изцяло чрез размяна на акции.

Heineken се сочеше като най-вероятният купувач на бизнеса на Femsa, след SABMiller, но в крайна сметка офертата на холандската компания е надделяла. Очаква се придобиването да бъде финализирано до второто тримесечие на годината. Като се включат нетните дългове и пенсионните задължения на Femsa, стойността на сделката се увеличава до 5.3 млрд. евро.

Сделката е много важна за Heineken, тъй като Femsa беше последната й надежда за навлизане на латиноамериканския пазар.

"Придобиването на мексиканската компания ще ни помогне да оздравим позициите си в Латинска Америка - един от най-бързо растящите пазари в света. Уверен съм, че транзакцията ще бъде доходоносна за акционерите и на двете компании", коментира главният изпълнителен директор на Heineken Жан-Франсоа ван Боксмеер.

В резултат от транзакцията Femsa ще стане вторият по големина акционер в Heineken с дял от 20%. Мексиканската компания ще има правото да назначи двама свои членове в надзорния съвет на холандската група.

Няма коментари:

Публикуване на коментар