вторник, 25 октомври 2011 г.

Иво Маринов: Великобритания е сред ключовите ни туристически пазари

Великобритания е сред ключовите туристически пазари за България. Това каза в Лондон зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов, който даде старт на комуникационната кампания за представянето на българския туристически продукт на Острова.

През 2010 г. страната ни е посетена от 289 156 британски туристи. Комуникационната кампания трябва да повиши информираността на британците за различните форми на туризъм, които България предлага. Акцентът е не само върху традиционните зимни и летни ваканции, но и върху динамично развиващите се СПА, уелнес, еко- и културен туризъм, каза Иво Маринов.

"Като имаме предвид тенденцията британските туристи да пътуват по-малко, особено до скъпи дестинации, България има какво да заяви като качество на услугите на разумна цена“, допълни той. Чуждестранните туристи, посетили България от януари до декември 2010 г., са с 5,4% повече спрямо същия период на 2009 г. Тенденцията за ръст на туристите и на приходите от туризъм се запазва и през 2011 г.

Комуникационната кампания за Великобритания ще продължи до края на февруари 2012 г. Тя се реализира по проект "Интегрирани рекламни кампании на българския туристически продукт в Германия, Великобритания и Русия" и е финансирана със средства по Оперативна програма "Регионално развитие".

Основните й цели са да популяризира имиджа на страната ни като целогодишна дистинация с богати възможности за лятна и зимна почивка, но и с древна култура, с много исторически и културни паметници, лечебни минерални извори и красива природа. Представени са четири основни тематики: имидж, култура, природа, СПА и уелнес. Всяка от тях показва традиции и преживявания, типични само за България – кукери, фолклор, български народни инструменти, минерални извори и др.

Медийните изяви обхващат също публикации и рекламни страници във водещи специализирани издания на Острова, четири видеоклипа по телевизия Sky News, реклама с билбордове и банери в Лондон, Южна Англия и Шотландия и др. Във Великобритания ще се проведат пресконференции в Лондон, Бирмингам и Глазгоу, различни видове уъркшоп и презентации с туроператори.

У нас паралелно ще бъдат организирани три журналистически тура за британски журналисти по темите "Култура, вино и кухня", "СПА и голф" и "Ски и култура" през идните три месеца. Специално събитие за медиите и уъркшоп са предвидени на 8 ноември 2011 г. по време на световното туристическо изложение WTM в британската столица.

На откриването на кампанията в Лондон беше представен и новият официален туристически портал на България -www.bulgariatravel.org.

Няма коментари:

Публикуване на коментар