сряда, 6 май 2009 г.

Пътници и самолети



Тази година по света фалираха повече авиокомпании, отколкото след 11 септември 2001. Въздушните превозвачи просто си намериха майстора в лицето на високите петролни цени. Единствено щателният ремонт на сектора - по-малко превозвачи, по-малко полети и много по-високи цени, може да продължи полета на света.


Излитането разрешено
По брой на пътниците годишно американските авиокомпании са господари на небесата. Но конкуренти като China Southern, благословени с бързо разрастващ се вътрешен китайски пазар, и Ryanair, водещият нискотарифен превозвач в Европа, бързо се изкачват в класацията.


Борба за по-високи стойности

Пътниците не са равносилни на печалбите. Air France - KLM транспортира много по-малко пътници от Southwest или American, но въпреки това реализира милиарди долари повече от тях годишно. Това се дължи на факта, че използваният от американските превозвачи подход - да летят навсякъде и колкото може по-често, сваля цените им.

Полет в икономични небеса
Нискотарифните авиокомпании предизвикаха революция в начина, по който светът лети. Тази трансформация никъде не е по-очевидна, отколкото в Европа, където евтините превозвачи притежават една трета от пазара през последната година, предлагайки над 130 хил. полета месечно. Но алтернативите на летенето без екстри не са имунизирани срещу разтърсващите отрасъла петролни шокове. През 2007 г. американските нискотарифни авиокомпании губят средно по 1.20 долара на всеки пасажер заради високите цени на горивото.

Гориво за кризата
Летенето невинаги е било такава финансова пробойна. Преди по-малко от десетилетие големите американски авиокомпании реализират над 22 долара печалба на пасажер. Но дори и след свиването или стабилизирането на разходите за работна ръка и поддръжка цената на петрола оставя авиолиниите на червено. Горивото сега формира поне 36% от общите разходи на превозвачите, което е увеличение с 14% в сравнение с преди пет години.

Затегнете коланите
Пригответе се да плащате много повече за полетите си през този ваканционен сезон. Авиокомпаниите по целия свят свиват още по-драматично разходите си през четвъртото тримесечие на 2008 г. в сравнение с месеците след 11 септември. Поради високите разходи за гориво 60 млн. места ще изчезнат в сравнение със същия период през миналата година, като 20 милиона от тях ще бъдат в САЩ, а 275 летища по цял свят ще бъдат закрити. Очевидно ще има силни турбуленции по време на полета.

Няма коментари:

Публикуване на коментар